Nog even terugkomen op het Open Limburgs Kampioenschap Snelschaken, dat de Heerlensche Schaakvereeniging 22-02 j.l. organiseerde in het Sjtaater Hoes!
Richard Orbons, Michael Zimmermann, Walter Kunstek en ik hebben namens de Kerkraadse s.v. mee gedaan met 13 andere teams.
Ieder team speelde uiteindelijk tegen elk ander team dus 26 wedstrijdpunten en 52 bordpunten was het maximaal haalbare.
Daar zijn we natuurlijk makkelijk van af gebleven!
Op de site van de Heerlense s.v. kan men de preciese uitslagen vinden per team per ronde.
Wij zijn uiteindelijk als 7e geƫindigd en scoorden tegen de top 4 vrijwel niets en tegen de twee laagste het maximale. Leuk was daarbij dat het jeugdteam dat Voerendaal in bracht als 4e bordspeler Ties Dumont had die bij ons een tijdje les heeft gehad en stap 1 en 2 heeft gehaald.
De individuele scores weet ik niet meer, maar Walter op bord 2 was beslist onze topscoorder!

Van Voerendaal kwam op de valreep de vraag of wij niet ook een team van of in ieder geval met een of 2 jeugdspelers konden inzetten.
Misschien iets voor volgend jaar!!

Van onze clubgenoten hebben we Frits Hoehensteiger nog als supporter gezien! Met een 2e team wordt dat volgend jaar beslist nog gezelliger!

hier de link naar de Heerlensche Schaak Vereeniging