Blog Image

Nieuws van de Schaak Vereniging Kerkrade

KSV-Kalender 2015-2016

Nieuws Posted on Wed, September 16, 2015 15:11:31

Aan de schaakkalender 2015-2016 zijn de data toegevoegd van de Lisb wedstrijden.

Van de 7 wedstrijden zijn er 3 thuis. Op 15 november en 13 maart zal gespeeld worden in ons vertrouwde Sjtaater Hoes, op 10 januari wijken wij eenmalig uit naar het Catharina Hoes op de Holz.

bekijk hier de kalender

of download de PDF file hier (rechtermuisklik, opslaan)

Ronde 2 Interne 2015

Interne Competitie Posted on Wed, September 16, 2015 14:43:51

Deze 2e ronde verschenen 15 schakers op de clubavond. Veel spannende partijen waarvan de partij tussen Fritz Höhensteiger en Ralph Engelen de langstdurende was. Op de valreep wist Fritz de winst binnen te slepen na een hevige strijd die beide kanten op kon. Wellicht miste Ralph ook schaakritme want het was weer enige tijd geleden dat hij zijn laatste partij heeft gespeeld.

Wim Badenhop vierde zijn rentree, na zelfs anderhalf jaar zonder schaak, met een overwinning op Arno Ypelaar. Nieuwkomer Jan Bindels won zijn 2e partij op rij, ditmaal tegen Jan IJpelaar. Jo tegen Jo eindigde in een overwinning voor Jo, of beter gezegd Engels won van Paffen…

Een prima partij speelde Leo Dormans tegen Michael Zimmermann. Na stukwinst van Leo speelde Michael weliswaar nog een tijdje door maar het was vergeefs. Glenn Freer won van Ed Golob en nieuwkomer Jo Sentjens moet zijn draai nog vinden maar legde nu het loodje tegen Toon Kayser. Randy was oneven.

Zoals Glenn reeds eerder in zijn vorig bericht schreef, als de regulaire clubavondbezoekers van vorig seizoen zoals Richard, Peter, Ton, Hugo, Sjef en Jaap (en wellicht ook nog René, Rob en Jos) weer van de partij zijn wordt onze clubavond er alleen maar leuker op!

Bekijk hier de ranglijst na ronde 2.