De finale ronde van de Lisb-competitie in Helden was spannend tot de laatste minuten. We speelden tegen het (op papier) sterkere Blerick voor behoud in de promotieklasse. Maar net op het moment dat de uitslag in het voordeel van onze club viel, ging er elders in de zaal gejuich op. Dat was Venlo II die er in geslaagd waren Maastricht op 4-4 te houden. Hiermee eindigden de Kerkradenaren gelijk met Venlo op 6 punten maar Venlo had de betere bordpunten.

Uiteindelijk werd de uitslag van deze 7e ronde 3,5-4,5 in ons voordeel. Walter Kunstek, Jo Paffen én invaller Richard Orbons scoorden het volle punt. Lukas Johann, Glenn Freer en ondergetekende remiseerden.

Conclusie: fijn die winst op Blerick maar degradatie is toch een feit. Omdat in de KNSB Voerendaal III én Leudal degradeerden, degraderen in de promotieklasse maar liefst drie teams. Natuurlijk gaan onze felicitaties uit naar promovendus Maastricht I en alle overige promovendi.

Toch mogen we terug kijken op een aardig seizoen. Met drie gewonnen wedstrijden hebben we toch onze huid duur verkocht. Nog enkele statistieken:

Ralph Engelen scoorde 2,5 uit 6. Helemaal niet verkeerd als je bedenkt dat de gemiddelde rating van zijn tegenstanders vér boven de 1800 lag.

Ed Golob scoorde 1 uit 5 ( 2 remises). Lukas Johann was het meest effectief: hij speelde 4 wedstrijden waar hij 3,5 punt uit haalde!
Walter Kunstek behaalde 3,5 uit 6 en topscoorder is Glenn Freer met 4,5 uit 7.

Jo Paffen kende een goed seizoen. Hij speelde alle wedstrijden mee en scoorde 3 punten. Bij twee partijen had er zelfs meer ingezeten, aldus Jo.
Peter Salden speelde slechts 2 partijen maar wist hierin niet te scoren net zoals Jo Steinschuld die één keer inviel. Ook ondergetekende bleef steken op slechts 2 uit 6.
Met 2,5 uit 7 wist Michael Zimmermann niet het maximale eruit te halen maar voor alle spelers geld dat de gemiddelde ratings veel hoger waren dan onze ratings.

Verder speelde mee dat er twee keer geen vollledig team bij elkaar getrommeld kon worden. Jammer, want dat hadden net die puntjes geweest kunnen zijn die ons boven de streep konden helpen.

Voor alle uitslagen en de eindranglijst klik hier.

Volgend jaar ziet het er echter een stuk rooskleuriger uit! Wim Badenhop en Richard Orbons keren terug en ook Leo Dormans komt ons versterken. Dat belooft een leuk seizoen te worden in de 1e klasse!

Met dank aan Frits Esser voor de foto van het “dreigestirn” zoals hij ons betitelde smiley