Vandaag op 16-05-2023 is Ger Kramer na een (zeer) kortstondig ziektebed overleden. Ger was de laatste tijd in behandeling voor prostaatproblemen en waarschijnlijk heeft dat te lang geduurd waardoor hij problemen met de nieren kreeg. Dat ging van kwaad tot erger en hij belandde afgelopen zondag op de intensive care. Alle ingrepen hadden helaas geen baat en zodoende blies Gerrit vandaag zijn laatste adem uit.

Ger was al meer dan 40 jaar lid van onze vereniging (vanaf 1982). In 2007 maakt hij een “schaakstop” van enkele jaren maar sinds 2011 was Ger weer een regelmatige bezoeker van de schaakactiviteiten in de Hamboskliniek, en de laatste jaren in de Hub. Ondanks zijn sluimerende gezondheidsproblemen bleef Ger echter zijn humor behouden. Altijd wel een grapje achter de hand. En sinds hij een Maastrichtse vriendin had, gingen die grapjes natuurlijk vooral over de sjengen. Dan verscheen die brede smile weer van oor tot oor.

Ger vierde vorige maand nog zijn 82ste verjaardag. Helaas heeft hij niet ouder mogen worden. Graag hadden we deze altijd goed gemutste schaakvriend nog heel wat jaartjes in ons midden gehad.
Wij zijn zeer geschrokken van het plotselinge overlijden van Ger. Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte toe!

Namens de bestuur en leden van de Kerkraadse Schaak Vereniging,
Arno Ypelaar

De crematieplechtigheid zal plaatsvinden op woensdag 24 mei om 12.30 uur in de aula van het crematorium te Heerlen, Imstenraderweg 10.